Dietetyczne spaghetti

Sharing is caring!

Uwielbiam makarony. To jedna z lżejszych wersji, bo na formę pracujemy przecież cały rok. Chyba, że komuś nie zależy to w zakładce z makaronami znajdziecie też coś konkretniejszego. Chociaż lekkie w tym wypadku nie oznacza, że danie nie jest sycące.
Składniki na dietetyczne spaghetti (4 porcje):
  • makaron spaghetti pełnoziarnisty 400 g
  • dwie średnie cebule
  • dwa ząbki czosnku
  • filet z kurczaka 400 g
  • cukinia 300 g
  • pomidory w puszce
  • łyżeczka przecieru pomidorowego
  • 0,5 l wody
  • sól
  • pieprz
  • oregano
  • bazylia
  • tymianek
  • rozmaryn
Mięso z kurczaka zmielić w maszynce. Cebulę pokroić w drobną kostkę i podsmażyć na oliwie z oliwek. Dorzucić przeciśnięty przez praskę (lub drobno pokrojony) czosnek. Wrzucić mięso i podsmażyć. Dodać przecier pomidorowy i wymieszać. Obrać cukinię, wydrążyć środek i pokroić w małą kostkę. Na patelnię dodać pomidory, cukinię i przyprawy. Wlać wodę. Dokładnie wymieszać i dusić do miękkości cukinii (nadmiar wody odparuje). Na koniec ponownie doprawić jeśli jest taka potrzeba.
Sos jeszcze solo na patelni.

4 comments on “Dietetyczne spaghetti

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

shares